کوله بار ، صفحه شخصی محسن باقری نصرآبادی

یادداشت ها ، تحلیل ها و تجربیات شخصی محسن باقری

کوله بار ، صفحه شخصی محسن باقری نصرآبادی

یادداشت ها ، تحلیل ها و تجربیات شخصی محسن باقری

کدام امان نامه؟

جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۵۸ ب.ظ

کدام امان نامه؟!!!
بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات(ریاست جمهوری 92) مدام عده ای دارند میگویند که:
 مردم امان نامه را پذیرفتند!
  به مالک بگویید از پشت خیمه معاویه برگردد!
 شهر سقوط کرد!
 گفتمان مقاومت انقلاب شکست خورد!
 مردم به گفتمان سازش رای دادند!
به نظرم این تحلیل ها  غلط است. همان طور که عده ای گفتند امروز در شرایط شعب ابیطالب هستیم و حرفشان و تحلیلشان غلط بود. ولو اینکه از روی دلسوزی می گفتند.
شان مردم را این قدر پایین نیاوریم. این مردم همان مردمی هستند که امام خمینی آنها را باور داشت و به پشتوانه آنها توانست انقلاب کند. و رهبر انقلاب تا کنون به پشتوانه همان مردم مسیر امام را ادامه داده است.
از قبل از انتخابات عده ای می گفتند آقای جلیلی نماد گفتمان انقلاب است و مابقی جریان سازش هستند.یا بیرون از جرگه اصولگرایی هستند. حتی آقای قالیباف و ولایتی را هم طرد می کردند. قبول دارم که همه این افراد دارای یک رتبه نیستند، ولی با این تقسیم بندی تنگ نظرانه مخالف بوده ام. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ شما آن موقع بی جهت فقط آقای جلیلی را نماد گفتمان انقلاب و مقاومت معرفی کردید. حالا که رای نیاورده ناچارید بگویید مقاومت رای نیاورده است. چرا باید انقلابی گری را محدود کنیم به یک عده ای خاص! و مابقی را از این جرگه خارج کنیم.
مردم همچنان پایبند گفتمان انقلاب هستند چون به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کردند و حماسه خلق کردند. و رهبری انقلاب فرمودند" شرکت در انتخابات رای به نظام جمهوری اسلامی است. حضور در انتخابات تودهنی به آمریکا و استکبار است. شرکت در انتخابات دشمنان را ناامید میکند." این یعنی مقاومت. یعنی ایستادگی پای نظام.
از طرف دیگر ایران دهه 90 با ایران دهه 70 فرق می کند. در ایران امروز با نظامی مواجه هستیم که مقاومت در آن نهادینه شده است. برگشتی وجود ندارد . امروز حتی اگر خاتمی هم بیاید نمی تواند عقب نشینی کند.نمی تواند سازش کند. زمین بازی عوض شده است. انقلاب جلو رفته است و مردم این را باور دارند و مطالبه می کنند. فضای کشور عوض شده است.
مردم باور دارند که سازشی وجود نخواهد داشت. به دنبال آن بوده اند که کسی با رویکرد عقلانیت و میانه روی در عین اینکه روبروی استکبار می ایستد، از حاشیه سازی و جنجال در کشور پرهیز کند و با تدبیر و خردورزی معیشت مردم را سامان دهد. ممکن است اشتباه انتخاب کرده باشند. ولی چنین تصوری از آقای روحانی داشته اند. اگر مردم مصداق را اشتباه انتخاب کرده اند تقصیر من و توست.
وظیفه ما این است که این انتظار و تصوری را که به خاطر آن مردم به آقای روحانی رای داده اند از ایشان و دولت وی مطالبه کنیم. یعنی مطالبه عقلانیت، تدبیر و دفاع از حقوق مسلم مردم
 حلقه اصولگرایی تنگ نکنیم.  او خودی هستی! تو خودی نیست! مناسب کشور نیست.
گفتمان انقلاب اسلامی را گسترش ورشد دهیم. من نمیدانم چرا کار ما شده تکرار کردن حرف های رهبری. دو کلمه حرف جدید تولید نمی کنیم. مگر شما نمی گویی گفتمان انقلاب اسلامی. خوب. رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی. من و تو چی به آن اضافه کردیم؟

۹۲/۰۳/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن باقری

نظرات  (۱)

سلام آقا محسن!
با بعضی حرفات موافق و با بعضی مخالفم. 
اول اینکه چون انقلاب رو ساکن نم دونم بلکه برای انقلاب حرکت قائلم، حرکت به سمت تکامل، بنابراین نمی پذیرم که این انتخاب عقبگرد بوده بلکه اینم بخشی از سیر رشد انقلاب می دونم.
اما با این طرز نگاه-که بسیار رایج هم هست- که به این شکل به اصولگرایی اصالت بدیم رو قبول ندارم. اینکه چیزی به نام حلقه ی اصولگرایی و اردوگاه اصولگرایان رو اصل بدونیم و حالا بیایم ببینیم که آیا این حلقه رو تنگ کردیم یا نه! 
اصولگرایی در تئوری چیز خوبی است اما باید قبول کنیم که امروز اصولگرایی موجود با تعریف اصیلش تفاوت داره. بنابراین به نظرم اینم خودش یه تنگ نظریه که خودمون رو در قالب کلمات محبوس کنیم، باید از کلمات عبور کرد، اصولگرایی یه واژه ی مرده ست.
اشتباه دقیقا همینه. اینکه شما گفتی که نباید "اصولگرایی" و "گفتمان انقلاب" رو در اشخاص منحصر کنیم دقیقا در مورد مفاهیم و ارزشها هم صادقه که نباید اونا رو در کلمات و واژه ها منحصر کنیم!
ما اصلا به واژه های "اصولگرایی" و "گفتمان انقلاب" رای ندادیم که حالا برای رای نیاوردنش ناراحت باشیم. ما ارزشها و ملاکهای اصیل انقلابمان رو بر اساس منویات رهبری تنظیم کردیم و به کسی که بیشترین امتیاز و نزدیکی به ملاکها رو داشت رای دادیم و هرگز از کرده ی خود پشیمان نیستیم و نخواهیم بود و نیز هرگز کسی رو تابوی ارزشها نمی دانیم بلکه به آدمها به نسبتی که نزدیکی با ملاکها دارند نمره میدیم و اصلا هم مهم نیست که دیگران اون شخص رو توی کدوم دسته و گروه و جناح سیاسی دسته بندی می کنن چون به نظرم این دسته بندی ها اصالت ندارن. مخصوصا دسته بندی "اصولگرا،اصلاح طلب" به هیچ وجه تقسیم بندی درستی نیست.

توجه: اصلا از این دعواهای دوطرفه ای که توی وبلاگها اتفاق می افته خوشم نمیاد،چون فکر می کنم مبنای اسلامی نداره و توش تقوا رعایت نمی شه. هر کی فقط به فکر به کرسی نشوندن حرف خودش به هر طریقیه. بنابراین منتظر جواب نیستم. فقط به حرفهام فکر کن و اگه خواستی بپذیر و اگه نظر متفاوتی داشتی بهم بگو.

یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی